Besøg på Dieselhouse med frokost på Grand Vue ( Fisketorvet) mandag d. 29. oktober 2012
 
(Klik på et billede for at se det i en bedre opløsning)
Billed1
Præsentationen af den stationære dieselmotor fra 1932
Billed2
Guiden fra Dieselhouse, der introducerede udstillingen i stueetagen
Billed3
Guiden fra Dieselhouse fortæller historien om den stationære dieselmotor på H.C. Ørstedsværket
Billed4
Motoren er direkte koblet til en generator, der ses i baggrunden
Billed5
Det interesserede hold af DI pensionister. Motoren er en 2-takts, dobbeltvirkende dieselmotor på 8 cylindrer, der yder 22.500 hk
Billed6
B & W's første dieselmotor
Billed7
Historien om dieselmotorens tilblivelse
Billed8
Holeby første 4-takts dieselmotor fra 1910
Billed9
Modellen af den gennemskårne motor ses efter
Billed10
Lastbilmotor fra B & W - ifølge guiden blev det ingen succes
Billed11
B & W's historie startende med "Baumgarden & Burmeister" vist levende på en tavle med skiftende direktører og bestyrelser.
Billed12
Model af færgen Fritz Juel, der sejlede mellem Svendborg og Tåsinge. Bygget i 1873 og sejlede indtil 1946
Billed13
Dampmaskinen til Fritz Juel. I baggrunden ses et originalt skovlhjul (rødt)
billed14
Dampskibet Hjejlen, der stadig sejler turister på Silkeborgsøerne
Billed17
Nærbillede at dampskibet Hjejlen
Billed15
En ventil og ventilstyr til en moderne dieselmotor
Billed16
Model af dieselmotoren på m/s Selandia
Billed18
Model af m/s Selandia. Bemærk manglen på skorsten
Billed19
Model af B & W's skibsværft i storhedstiden
Billed20
Demomodeller af 3 forskellige dieselmotortyper
Billed21
Tegning af en moderne skibsdieselmotor med turboladning. Den pågældende kan yde 112.000 hk ved 104 omdr/min
Billed22
Frokosten er netop serveret på Café Grand Vue
Billed23
Deltagere i frokosten på Grand Vue, Fisketorvet
Billed24
Deltagere i frokosten på Grand Vue, Fisketorvet
Billed25
Deltagere i frokosten på Grand Vue, Fisketorvet
Billed26
Deltagere i frokosten på Grand Vue, Fisketorvet
Billed27
Deltagere i frokosten på Grand Vue, Fisketorvet